politics4

Top Of The Mind Medvetenhet i politisk reklam

I den typiska politiska rasen är radioreklam utformade och genomförda av personer som har ägnat så lite tid åt att förstå korrekt användning av radio, att fel görs och pengar ofta är förbrukade.

Kandidaterna förstår inte hur man använder radio effektivt, eftersom som de flesta människor, förstår de inte det underliggande konceptet bakom radio, ja all reklam. “Top of the mind medvetenhet” är målet för alla annonsörer, oavsett budget. 

Internationella ramverk för styrning

Om jag är en järnaffär som säljer hammare, är det mitt mål att sälja femtio procent av mina hammare till lista eller detaljhandel pris. De återstående bultarna till rabatterade eller försäljningspriser. Hur åstadkommer jag detta? “Top of the mind awareness” är målet. Det är bevisat att en person återkallar på sin mest tre butiker när behov av ett objekt uppstår. Prova själv. Om du behöver havregryn, var kommer du att handla? Namnge mer än tre butiker direkt? Korrekt användning av radio har placerat butiken i ditt sinne. Järnaffären sänds dagligen reklamfilmer om hammare, kvalitet, säljpersonalen, etc.

En gemensam angelägenhet

Det viktiga är att hålla namnet högst upp i sinnet hos konsumenterna. Den dag Mr Jones behöver en hammare, kommer han att besöka järnaffären på toppen av sitt sinne och betala fullt pris. Järnaffären imponerar på lyssnaren bästa pris marknadsföring med försäljning. En vecka butiken kommer att annonsera hammare för ett försäljningspris. De konsumenter som söker en hammare den veckan, kommer att köpa, andra vet att hammare finns på denna butik. Top of the mind medvetenhet bibehålls. Det bultande exemplet är perfekt för politiska kandidater, eftersom väljarna inte behöver rösta, om de inte är motiverade. När du behöver en hammare, kommer inget annat att fungera. . Gör din kandidat “Top of the mind” av väljarna och ge dem en anledning att nå för hammaren, eller i detta fall, en anledning att rösta.

Comments are closed.