politics8

Politisk forskning – Be för regn på valdagen

Som direktör för politisk forskning vill jag säga att när alla siffror väl är inne, ses över och kandidaten har utvecklat en ståndpunkt, att jobbet är utfört. Verkligheten är helt annorlunda.

Oroa dig inte, min önskan är inte att utmanövrera Justice League of America och störta världens regeringar med några stora tomt värdig serier.

Från forskning till faktabaserade politiska beslut

Forskning och opinionsundersökningar är naturligtvis en del av alla övergripande förhållningssätt till valdagen framgång. Om du har en liten budget, gör slumpmässiga opinionsundersökningar av femtio personer i ditt distrikt. Om du har medel, anlita en professionell firma för att kartlägga landskapet. Vi vet alla att denna forskning 1) utröner din sannolikhet för framgång och 2) tomter vägen till framgång. Det är viktigt att inse att det också kan visa dig under vilka förhållanden framgång är mest sannolikt. Hur kommer du att känna om det är i ditt bästa intresse för de flesta av väljarna att stanna hemma?

Även när du perfekt forskning och analysera, ibland en lycklig händelse behövs. Bit ihop och erkänn att du är i den för att vinna; be för regn och låt dem stanna hemma.

Även när du har gjort all forskning och har alla data till ditt förfogande, missar du den kritiska anslutningen. Sug upp det och lära sig en hård läxa, för inte ens regn kan rädda dig. Jag har ett bra exempel på denna situation.

Som media rådgivare för 2006 Texas AMERIKANSKA Senatorial kandidat, jag gjorde omfattande forskning. Inga antaganden gjordes. Kandidaten var Barbara Ann Radnofsky – ett efternamn för svårt för traditionella erkännandetekniker, som upprepning. Kampanjen planerade en hel media strategi kring namnet “Barbara Ann.” Hur mycket mer Texan kan du få än “Barbara Ann?”

Vädret på valdagen kan påverka valresultatet

Erfarna politiska konsulter är försiktiga: för många år, för många antaganden, för många brännskador. I röstningen inkluderade jag frågor om “Barbara Ann.”. Den mest grundläggande frågan var: “Gillar du namnet ‘Barbara Ann?'” 21 procent gjorde det inte. Denna andel föll i två ålder och etniska grupper. De gamla varvet skyltar satt fortfarande i lager. Vi kunde lätt ha distribuerat dem på geodemografiska grunder. Vi kunde lätt ha anpassat e-post till dessa grupper.

Men det var för sent. Så, gör din forskning. Tveka aldrig att köra en regression av en statistik mot en annan. Alltid enkät på frågor som utmanar dina grundläggande antaganden och strategi.

Var redo att be om regn.

Tags: No tags
0

Comments are closed.