politics7

Penny för dina tankar – Politisk Fund Raising

Efter år av klagomål om kostnaden för politiska val, är skulden nu centrerad på fundraising. 

Det första jag frågar om när du hjälper en kampanj är insamlingsplanen. Efter tjugo års arbete med kandidater på lokal, statlig och nationell nivå, ett faktum är fortfarande konsekvent: Det tar pengar för att vinna.

Frågan om rättvisa diskuteras ofta. Jag tror att det är mer rättvist än många inser. År 2006 arbetade jag på den amerikanska Senatorial ras i Texas. Min kandidat var en virtuell okänd. Att samla in pengar var svårt på grund av den etablerade dominerande. Ingen trodde att vi kunde vinna. På valnatten fick vi över 1 550 000 röster. En Houston tidning senare uppgav att om vi hade en miljon mer dollar och en månad, skulle vi ha vunnit.

Orsaket av frasen “En penny för dina tankar”

Jag anser att strecket för kontanter är ett rättvist test för en politiker. Konkurrensen om dollar är det första testet. Hur en person mobiliserar gräsrotsnivå kapitalanskaffning är ett tecken på vilken typ av organisation kandidaten kommer att konstruera. Hur en person övertygar de stora givarna är ett tecken på hur de kommer att arbeta med mäktiga människor en gång vald. Hur en person budgetar medlen och lyckas med de tillgängliga resurserna är den bästa indikationen på hur kandidaten kommer att hantera väljarnas pengar.

Att gråta “Jag förlorade för att jag inte hade tillräckligt med pengar” är den enkla vägen ut. Sant, den kandidat med mest pengar vinner oftast. Men kvalitet kandidater, genom smarta pengar förvaltning, skarpsinnig strategi, och kostnadseffektiv användning av media kan övervinna denna klyfta. Vi lever i en värld där enorma summor pengar finns tillgängliga från båda sidor av alla frågor. En kvalitetskandidat bör kunna samla dessa resurser och ytterligare minska klyftan.

Att förvränga tiden

Ta dig tid att utveckla ditt insamlingsprogram och anslutningar – redan innan du hyr ett kontor. Sök insikt och råd från någon källa som kommer att tala med dig. Var ödmjuk, men ändå bestämd. I huvudsak vara en säljare. Regel nummer ett i försäljning: Det tar sju interaktioner med en person innan de överväger att köpa. Har du envishet att vara i försäljning? Att bli politiker?

Om det låter som jag ger dig råd om att starta ett företag, det är för att jag är. Det finns ingen skillnad mellan de två strävanden, inte heller bör det finnas.

Tags: No tags
0

Comments are closed.